7 نکته مهم برای بازسازی خانه - یراق دات کام

7 نکته مهم برای بازسازی خانه


سهیل رضوی 24 آذر 1401 - آخرین ویرایش در27 آذر 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

قبل از شروع پروژه “بازسازی خانه” باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که می تواند تاثیرگذار باشد. شما می دانید که می خواهید خانه خود را بازسازی کنید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، درست است؟ خب این موضوعی است که اغلب افراد با آن درگیر هستند.

بدون آماده سازی، روند بازسازی خانه (Renovate House) می تواند پر از ناامیدی باشد. ممکن است هزینه ها و مسائل پیش بینی نشده‌ای وجود داشته باشد که فرآیند را پیچیده می کند. بنابراین قبل از اینکه در پیچ و خم مسیر نوسازی قدم بردارید، در اینجا 7 نکته وجود دارد که باید بدانید که از کجا بازسازی منزل را شروع کنید.

روی بالا بردن امنیت سرمایه گذاری کنید

بازسازی-منزل

اگر می خواهید منزل خود را بازسازی کنید، حتماً روی بالا بردن امنیت منزلتان سرمایه گذاری کنید. شما می توانید هم از قفل های مکانیکی مانند قفل درب چوبی، قفل ضد سرقت و… استفاده کنید و یا اینکه از تجهیزات هوشمندی مثل دستگیره دیجیتال یا قفل دیجیتالی بهره ببرید.

به فضای داخلی خود فکر کنید

بازسازی-خانه

ضروری است زمانی را در فضایی که می خواهید بازسازی کنید بگذرانید و به اینکه چه چیزی را از فضای خود می خواهید فکر کنید. شما باید در مورد رنگ دیوارها تصمیم گیری کنید و همچنین فرش ها و پالت های رنگی دلخواه خود را انتخاب کنید.

شما می توانید قبل از رنگ آمیزی و فرش کردن، کمی زمان بیشتری صرف کنید و در نظر بگیرید که چگونه همه چیز در فضایی که در حال بازسازی آن هستید، باهم هماهنگ می شوند.

در مورد جدول زمانی خود واقع بین باشید

بازسازی-کردن-خانه

بازسازی خانه شما ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای بازسازی خانه آماده باشید و برای جلوگیری از ناامیدی، اقدامات لازم را انجام دهید.

برداشتن وسایل قدیمی ممکن است چند ساعت طول بکشد، اما پیدا کردن وان یا روشویی جدیدی که دوست دارید می تواند چندین هفته طول بکشد. پس حتماً در مورد روند بازسازی و جدول زمانی واقع بین باشید.

انتظار اتفاقات غیر منتظره را داشته باشید

ایده-برای-بازسازی-خانه

همه منازل رازهایی را در دیوارها، کف زمین و جاهای دیگر دارند، بنابراین بازسازی می تواند آن ها را آشکار کند. به عنوان مثال، پیمانکار به شما می گوید طبقات شما به دلیل جابجایی تیرچه مرکزی در حین اندازه گیری برای کفپوش های چوبی جدید شما، ناهموار هستند که این نیاز به هزینه اضافی برای تعمیر تیرچه مرکزی دارد. در واقع این تنها یکی از احتمالات غیر منتظره است، به همین دلیل شما باید پول اضافی در بودجه خود داشته باشید تا اگر اتفاقات منتظره‌ای پیش آمد بتوانید آن را رفع کنید.

با چند پیمانکار صحبت کنید

بازسازی-خانه-قدیمی

صحبت کردن با چندین پیمانکار و مقایسه پیشنهادها گزینه‌ای مناسب است. فرض کنید می خواهید آبگرمکن جدید را نصب کنید، اولین لوله کشی که از او سوال می کنید ممکن است مبلغ X را به شما بگوید ولی لوله کش دوم ممکن است به این نتیجه برسد که کار برای او خیلی زیاد است و مبلغ Y را به شما اعلام کند. صحبت نکردن با پیمانکاران مختلف، ریسک پرداخت هزینه های بالاتر را بیشتر می کند، پس هوشمندانه است که پیشنهاد های مختلف را بررسی کنید و با افراد مختلفی در این زمینه مشورت کنید.

ابتدا آشپزخانه خود را بازسازی کنید

بازسازی-آشپزخانه

صاحبان منازل اغلب می خواهند بدانند که به چه ترتیبی باید خانه را بازسازی کنند. بهتر است از آشپزخانه شروع کنید زیرا این بازسازی ها ارزش قابل توجهی به خانه شما می بخشد. به علاوه، اگر آشپزخانه قدیمی دارید، ارتقای فضای فرسوده به شما امکان می دهد تا زمانی که در خانه هستید از فضا لذت ببرید.

به طور عملی، ابتدا باید بازسازی آشپزخانه را انجام دهید، زیرا این کار بیشترین گرد و غبار و زباله را ایجاد می کند که قطعاً نمی خواهید روی رنگ های جدید دیوار یا کارهای جدید بریزند.

در مورد ایده های طراحی خاص باشید

بازسازی-خانه-ها

شما باید ترجیحات سبک دکوراسیون داخلی خود را قبل از ملاقات با یک طراح محدود کنید. به دست آوردن سبک دکوراسیون مناسب به شما کمک می کند تا در مورد ایده های شخصی طراح که ممکن است با دیدگاه شما برای بازسازی متفاوت باشد، صحبت نکنید.

همچنین طراح خود را کاملاً بر اساس بودجه‌ای که دارید آگاه کنید. به آن ها اجازه ندهید مواد گران قیمت بخرند و بعداً بابت آن ها از شما پول بگیرند. اگر سعی کنید در یک بازه زمانی خاص بمانید، هزینه های شما نیز کم خواهد ماند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به بازسازی خانه خود دارید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments