ساخت قفل ضد سرقت در اسلام آباد غرب - یراق دات کام

ساخت قفل ضد سرقت در اسلام آباد غرب


یراق دات کام 12 خرداد 1397 - آخرین ویرایش در17 مرداد 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

امسال سال حمایت از کالای ایرانی است به همین جهت جوانان خوب کشورمان در اسلام آباد غرب طی ابتکاری تازه قفل ضد سرقتی را ساختند.

افضل صحرا گرد گفت: شكل ظاهري اين قفل از بيرون با قفل هاي الكترونيكي فرق دارد و از دو صفحه كليد كه به عنوان دزدگير يا حفاظت از بدنه قفل به كار رفته و يك سوكت كه به آن يك صفحه لمس وصل مي شود ساخته شده است.
وي افزود: اين قفل الكترومكانيكي يك قفل خاموش (off) دارد كه يكي از مزيت ها و تفاوت هاي مهم آن در ميان تمامي قفل هاي دنياست و روشن شدن آن توسط يك صفحه لمس كه مانند كليد است به عمل مي آيد و هر قفل، صفحه لمس جدا دارد.
وي گفت: زماني كه صفحه لمس را وصل كرديم قفل از ما يك كد چهار رقمي مي خواهد كه با زدن رمز يا كد قفل ما براي مدت ۳۰ الي ۶۰ ثانيه فعال و روشن مي شود و شماره داخل قفل فعال مي شود و با تلفن همراه خود با آن تماس مي گيريم و در نتيجه قفل عمل مي كند.
وي ادامه داد: اگر قفل بيشتر از مدت زمان تعيين شده روشن باشد و يا صاحب قفل درب را باز نگه دارد مدار هوشمند آن فعال شده و اتوماتيك براي چند شماره يا چند نفر و خود صاحب قفل كه از قبل شماره تلفن همراهشان را به حافظه داده ايم پيغام مي فرستد و اعلام هشدار مي دهد.
صحرا گرد افزود: اين قفل حتي در برابر ضربه، گرما، آب و تكان و خطر هاي احتمالي ديگر حساسيت نشان مي دهد و صاحب قفل را با دادن اعلام پيغام هشدار آگاه مي كند، اين قفل با هيچ يك از شماره هاي خارجي و دستگاه هاي تاثيرگذار بر مدارهاي الكتريكي قابل فعال نبوده و تا صفحه لمس به آن متصل نشود قفل به طور كامل خاموش است.
اين مبتكر گفت: امنيتي كه در اين سيستم جديد از لحاظ وسيله هاي الكترونيكي و حفاظتي به كار رفته است تا به حال در هيچ نوع قفل يا مدار ديگري در دنيا به كار نرفته و ساخته نشده است و از لحاظ امنيتي به بالاترين حد ممكن در ميان تمامي وسايل امنيتي از جمله قفل هاي الكترومكانيكي در دنيا رسيده است.
وي با اشاره به اينكه اين طرح هيچ گونه نمونه داخلي و خارجي ندارد، گفت: اين قفل تنها قفلي است كه هيچگ ونه احتمال سرقت ندارد و براي اولين بار در دنياست كه ساخته مي شود.
مدير يكي از واحدهاي فناورمستقر در مركز رشد اسلام آباد غرب گفت: در حال حاضر سه نفر در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند كه با راه اندازي خط توليد اين محصول حدود ۳۰ نفر در استان اشتغالزايي خواهيم داشت.

برچسب‌ها :