مایکروفر چگونه کار می کند - یراق دات کام

مایکروفر چگونه کار می کند


یراق دات کام 23 آذر 1398 - آخرین ویرایش در1 مهر 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

مایکروفر امروزه بیشتر برای خانم های شاغل که غذا را از قبل می پزند و هنگام نهار یا شام آن را گرم می کنند استفاده می شود. پس مایکروفر دستگاهی بسیار تند و سریع با کارآیی بالا است و البته جای کمی را اشغال می کند، که در اکثر آشپزخانه ها می توان آن را پیدا کرد و بیشتر کارآیی آن برای گرم کردن غذا استفاده می شود.

طرز کار با مایکروفر

مایکروفر برخلاف سایر دستگاه های گرمایشی که اول ظرف و محیط را گرم می کنند. ولی مایکروفر ابتدا غذا را گرم می کند و سرعت آن حدودا 6 برابر اجاق گاز های دیگر است، و در پایین آوردن هزینه های انرژی نقش به سزایی دارد؛ امواجی که در مایکروفر استفاده می شود، از امواج رادیواکتیو نیست و امواجی هستند که فاقد از رنگ و بو و مزه می باشند، و باعث شده تا مصرف کنندگان با خیال راحت از این دستگاه استفاده کنند. پس کار با این دستگاه بسیار راحت است، ولی باید بدانید و دقت کنید که حتما غذا یا خوراکی مورد نظر را در ظرف مخصوص مایکروفر قرار دهید وگرنه خطرناک می باشد، پس ابتدا غذا را در ظرف مخصوص می ریزیم و آن را در مایکروفر قرار می دهیم، سپس زمانی که احتیاج است تا غذا گرم شود را به تایمر آن می دهیم و اجازه می دهیم تا غذای مان گرم شود سپس خود مایکروفر به صورت خودکار و اتوماتیک خاموش می شود.

مضرات مایکروفر

همه ی مردم امروزه اطلاعات کافی در مورد یک وسیله دارند و حتما شما هم تا به حال شنیده اید که مایکروفر ضرر دارد و به سلامتی انسان آسیب وارد می کند؛ مایکروفر سرعت پخت غذا را زیاد می کند؛ هنگامی که غذا به سرعت پخته می شود میکروب های درون آن کشته نمی شوند، و همین موضوع می تواند عامل به وجود آمدن و بروز بیماری شود، پس بهتر است غذا هایی که حجم زیادی دارند را در مایکروفر نگذارید. مراقب باشید و بدانید که مایکروفر هم، همانند سایر دستگاه ها در صورت خراب شدن یا بروز مشکل نیاز به تعمیر دارد و اگر خراب شد حتما از متخصص تعمیر کار بخواهید آن را بررسی و رفع اشکال کند.

شما هم اگر از مایکروفر استفاده می کنید خوشحال می شویم که نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments