ریموتی کردن درب اتاق - یراق دات کام

ریموتی کردن درب اتاق


سهیل رضوی 25 آذر 1400 - 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان و یراق آلات باعث شده که انواع تجهیزات و بویژه ” تجهیزات برقی ” تولید و به بازار عرضه شه و مورد استقبال نیز قرار گرفته چراکه این تجهیزات علاوه بر راحتی استفاده، امنیت را برای ما به ارمغان میاره.

ما در این مقاله از سری مقاله های یراق دات کام قصد داریم با نحوه ی ریموتی کردن درب اتاق آشنا شیم و بدونیم که با چه تجهیزاتی می تونیم درب را به صورت ریموتی در بیاریم ؟ امنیت این درب ها چگونه هستش ؟ و موضوعاتی از این دست که در حوزه ی درب های هوشمند وجود داره را بررسی کنیم تا شما عزیزان بیشتر با آنها آشنا شید. پس با ما در ادامه همراه باشید.

هدف از ریموتی کردن درب ها چیست ؟

قطعاً تا حالا شده که خواستید وارد شرکت یا اداره شوید و دیدید که درب های آن توسط ریموت یا کلیدهایی باز می شود که براتون جالب بوده که این درب ها و قفل ها چه جوری عمل می کنند ؟ خب ! در جواب باید بگیم که در این گونه درب ها، انواع تجهیزات برقی نصب شده که این تجهیزات منجر به هوشمند شدن درب شده اند.

هدف از اینکه درب ها را به صورت هوشمند یا ریموتی در میاریم اینه که هم رفت و آمد را برای ما راحت تر کنه و هم اینکه بتونه تردد افراد مختلف رو کنترل کنه تا امنیت بالاتر بره. شرکت ها و ادارات رفت و آمد زیادی دارند که این رفت و آمد ها اگه کنترل نشه ممکنه نظم و امنیت رو زیر سوال ببره؛ پس استفاده کردن از تجهیزات و یراق آلات برقی تبدیل به یه اصل مهم در محیط های پر رفت و آمد و شلوغ شده.

با چه تجهیزاتی می توانیم درب را هوشمند و یا ریموتی کنیم ؟

میریم سر اصل مطب؛ ما با تجهیزاتی مثل : ” قفل دیجیتال ” ، ” دستگیره دیجیتال ” ، ” قفل مقابل برقی ” ، ” ریموت و صفحه کلید ” می تونیم درب هامون رو تبدیل به درب های هوشمند کنیم.

قفل دیجیتال ” دستگیره ندارد و با روش های کد ، کارت های مغناطیسی  و اثر انگشت باز می شه که بعد از تعریف کردن کد یا اثر انگشت و یا کارت می تونیم به افراد مختلف اجازه دسترسی بدیم. نوع اتصال این قفل ها برقی ، باتری و یا با استفاده از منبع تغذیه هستش که استفاده کردن از منبع تغذیه می تونه موقع هایی که اتصال برقی دچار مشکل می شه و یا برق میره، ما رو دچار مشکل نکنه و بتونیم درب ها رو باز کنیم.

مزیت دیگه ای که قفل دیجیتال داره اینه که لازم نیست دسته های کلید رو با خودمون حمل کنیم و یا نگران جا گذاشتن کلید و پشت در موندن باشیم.

قفل دیجیتال

قفل دیجیتال

دستگیره دیجیتال ” هم با روش هایی شبیه به قفل دیجیتال باز می شه ولی در بعضی از دستگیره ها، سیستم تشخیص چهره هم وجود داره که سیستم پیشرفته ای به حساب میاد. فرق دیگه ای که دستگیره دیجیتال با قفل دیجیتال داره، همانگونه که اسمش معلومه دارای دستگیره هستش و می تونید فقط از داخل درب، با استفاده از دستگیره درب را باز کنید.

بد نیست به زیبایی ظاهری این دستگیره ها هم نیم نگاهی داشته باشیم، دستگیره دیجیتال میتونه زیبایی دربمون رو چند برابر کنه چونکه این دستگیره ها مدل های مختلفی از جمله مدل های کلاسیک و مدرن رو داره که بر اساس سلیقتون می تونید اون رو تهیه کنید.

دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال

قفل مقابل برقی ” در چهارچوب درب نصب میشه و دیگه بر روی قفل نصب نمیشه؛ می تونیم اینطوری قفل مقابل برقی رو تعریف کنیم که اگه درب شما قفل معمولی ( قفل مکانیکی ) داره و می خواید که با ریموت یا دکمه ی شاسی اون رو باز کنید، باید از قفل مقابل برقی استفاده کنید.

قفل مقابل احتیاج به منبع تغذیه 12 ولتی داره چون اهرم این قفل ها به منبع تغذیه وصل میشه؛ در اصل دکمه شاسی یا ریموت برقشون رو از منبع تعذیه میگیرن.

قفل مقابل برقی

قفل مقابل برقی

نقش ریموت و صفحه کلید در هوشمند کردن درب چیست ؟

وقتی که ما از قفل دیجیتال ، دستگیره دیجیتال و قفل مقابل برقی استفاده می کنیم و میخوایم که این تجهیزات را ماژولار کنیم، می تونیم از ریموت و صفحه کلید استفاده کنیم تا امکان باز شدن به صورت ریموتی رو برامون فراهم کنه.

ریموت ها می تونن رو این تجهیزات نصب بشن تا منشی های دفاتر یا شرکت به راحتی از پشت میزشون بتونن درب ها را باز کنن و تردد افراد رو کنترل کنن.

صفحه کلید هم دارای کاراکترهای عددی هستش و همچنین قابلیت تشخیص کارت های مغناطیسی رو دارن که به طور کلی این دستگاه ها دارای عملکرد های : کارت ، رمز عبور و کارت به همراه رمز عبور ( کارت + رمز عبور ) می باشند.

امنیت درب های هوشمند چگونه است ؟

مسئله امنیت یه منبحث مهم در انتخاب و نصب تجهیزات برقی می باشد که افراد زیادی دوست دارند بدانند امنیت این تجهیزات به چه شکل هستش. باید بگیم که به طور کلی امنیت تجهیزات برقی بالا می باشد و می تونید با استفاده از قفل دیجیتال، دستگیره دیجیتال و قفل مقابل برقی خیال خودتون رو از بابت امنیت راحت کنید.

معمولاً سارقین با از کار انداختن جریان برق یا شوک دادن به سیستم های برقی، قفل ها را باز می کنند که باید حواستون باشه سیستم هایی را نصب کنید که اولاً ضد شوک باشند و دوماً این که از ” منبع تغذیه ” استفاده کنید تا سارقین نتونن با از کار انداختن و قطع کردن جریان برق این سیستم ها از کار بندازن و درب را باز کنند.

 

ممنون از اینکه ما رو تا آخر این مقاله همراهی کردید، شما عزیزان می تونید برای خرید انواع تجهیزات برقی مثل : دستگیره دیجیتال ، قفل دیجیتال ، قفل مقابل برقی ، ریموت و صفحه کلید و انواع تجهیزات و یراق آلاتی که مناسب نیاز شما می باشد به بسایت یراق دات کام مراجعه کنید.

همچنین اگر قصد خرید دارید و نمی دونید که چه تجهیزاتی مناسب نیازتان هستش، می تونید با مشاورین ما در یراق دات کام تماس بگیرید تا با راهنمایی مشاورین ما، بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای محیط های خود داشته باشید.

تا مقاله ای دیگه از سری مقاله های یراق دات کام شما را به خدا بزرگ میسپاریم؛ خدانگهدار.

برچسب‌ها :
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments